M. Nádasi Mária: Projektoktatás - Elmélet és gyakorlat
(Oktatás-módszertani kiskönyvtár 5.)
A kötet célja a projektoktatással kapcsolatos elméleti ismeretek és gyakorlati tudnivalók vázlatos összefoglalása, rendezése - mai tudásunk alapján. Erre aktuálisan azért van szükség, mert egyre inkább növekszik a témával kapcsolatos publikációk száma, s egyre több gyakorlati próbálkozásról lehet híradást olvasni. De a téma elég új nálunk ahhoz, hogy szakmai bizonytalanság, bizalmatlanság övezze. Ez annak ellenére így van, hogy a projektoktatás nemzetközi története szűken számolva is több mint százéves.
Az első fejezetben röviden szó lesz a projektoktatás történetéről, a téma fogalmi kereteiről, a projektpedagógia mint modellelmélet fő témaköreiről. Erre az elméleti jellegű bevezető részre azért van szükség, mert a témával kapcsolatos irodalom elég sokféle, egyre több mindent neveznek a pedagógiai gyakorlatban - sokszor indokolatlanul is - projektnek, projektoktatásnak. Az elméleti háttér biztonsága nélkül mindebben eligazodni, szakmailag megalapozottan állást foglalni, gyakorlatot teremteni meglehetősen kockázatos.
A projektpedagógia praxisára vonatkozóan az ismeretek három rétegben jelennek meg a könyvben. Először a gyakorlat általánosítható elemeinek leírására kerül sor. Ebben az áttekintésben a megvalósítás folyamatára, a pedagógiai tevékenységek egymásutánjára fűztük fel a szakirodalom megállapításait. Ezután olvashatók valós, konkrét megoldásmódok különböző iskolaszintekhez kapcsolódóan. A példákhoz, az esetismertetésekhez kapcsolódó egyénileg és/vagy kooperatívan megoldandó feladatokkal részben az addig leírtak rögzítését, alkalmazását, részben továbbgondolását kívánjuk segíteni.
Legnépszerűbbek
(#Galaktika Fantasztikus Könyvek)