Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével beleegyezel, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

10000Ft feletti vásárlás esetén ingyenes FoxPost automatába szállítás!


Kezdőlap » Pedagógia » Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiában


        

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiában

(#Oktatás-módszertani kiskönyvtár 4.)

Készleten

 

Termékfigyelő

Raktáron: 1 db
Cikkszám: KD6826
Szerző(k): Vámos Ágnes
Kiadó(k): Gondolat Könyvkiadó
Kiadás: 2003 / Puhatáblás
Terjedelem: 109 oldal
ISBN: 9639500607
Sorozat(ok): Oktatás-módszertani kiskönyvtár 4.
Kategória 1: Pedagógia
Állapot: 4/5 - Jó
Megszerezhető pontok: 150 pont
Ár:
1 500 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  db  

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiában

(Oktatás-módszertani kiskönyvtár 4.)

Az Oktatás-módszertani Kiskönyvtár e kötete a metaforák pedagógiai felhasználásához kíván segítséget nyújtani. Mivel az oktatásban kevéssé ismert jelenségről van szó, ezért elengedhetetlen, hogy előbb áttekintsük a metaforákkal kapcsolatos elméleti alapismereteket, és csak ezután térjünk rá a gyakorlati kérdésekre. Egy rövid elméleti vázlat azért is fontos, mert a metaforával folyó munkát gyakran kíséri heurisztikus élmény. Ez a jelenség félreértelmezéséhez vezethet, a metafora alá- vagy túlbecsüléséhez. A metafora használható a tudományos kutatásban, a közoktatásban, a felsőoktatásban és a tanártovábbképzésben. Nem szükséges, hogy mindenki a metaforaelméletek szakértője legyen, de jó ismerni a belső folyamatokat, a metafora lényegét, megismerésben betöltött szerepét.
A metaforáról szóló irodalomnak ma kisebb az a része, amelyik a pedagógiával hozza összefüggésbe, mint az, amelyik a nyelvészethez, a filozófiához köti. Gyakrabban vizsgálják esztétikai nyelvalakzatként, mint köznyelviként vagy a tudományok nyelvének részeként. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. A metaforát, az analógiát, a példát ismerték és használták eddig is az oktatásban. Az újdonság talán abban a személetben van, amely a kognitív tudományok révén áramlik be a neveléstudományba, s abban, hogy kutatási módszernek is tekintik, amely a pedagógiai fogalmak tartalmát, az iskola, a nevelés világát képes vizsgálni. Összehasonlítva más tudományokkal, a neveléstudomány keveset foglalkozik saját nyelvével mint tudományos nyelvvel, annak például metaforikus jellegével. Pedig éppen a kognitív tudományok hatására vetődik fel a kérdés, hogy mi a nyelv szerepe a megismerésben, a világról való gondolkodásban. 

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

Legnépszerűbbek

Létrehozva: www.eshop-gyorsan.hu

NDM3N2
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: