Kezdőlap » Szociológia » Berényi Eszter: Az autonómiától a szelekcióig
Berényi Eszter: Az autonómiától a szelekcióig
(Az iskolaválasztás jelentése a rendszerváltás utáni időszak magyar közoktatásában)
A korai iskolaválasztás témája talán sehol másutt a világon nem olyan döntő jelentőségű, mint idehaza. Az iskolába kerülés pillanata a szabad választás miatt meghatározóbb, mint szinte bárhol máshol a világon: sok diák későbbi sorsa dől el ekkor. Az iskolaválasztáson keresztül feltárul a hazai oktatáspolitikák, sőt: az egész iskolarendszer lényege is. Ráadásul, a szabad iskolaválasztás olyan eleme az iskolarendszernek, amely voltaképpen évtizedek óta változatlan, s a 2010-et követő átalakítások is megkímélték. Ami persze nem azt jelenti, hogy ne lett volna kiemelt tárgya az iskolákról szóló közbeszédnek és szakmai diskurzusnak (az autonómiáról, a minőségről, a szegregáció tényadatairól). A közpolitikák szociológiai elemzése hangsúlyozza, hogy a társadalmi kontextus nagymértékben befolyásolja, hogyan tud megvalósulni egy-egy policyelképzelés.
A kötet egyik fő törekvése, hogy bemutassa a szülői, iskolai, fenntartói, szakértői, stakeholderi stratégiák komplexitását, s választ keressen arra a kérdésre, hogy vajon minek köszönheti a szabad iskolaválasztás a túlélést az amúgy 48 évente gyökeres változásokon áteső közoktatási rendszerben mit jelent a magyar társadalom számára a szabad iskolaválasztás?
Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét! |
Legnépszerűbbek
Étel- és italízesítők ismertetése, termesztése és a fűszerezés gyakorlata
További leckék és partielemzések a No Limit Texas Hold 'em világából