Kezdőlap » Szociológia » Gervain Judit(szerk.) és Pléh Csaba(szerk.): A láthatatlan megismerés
Gervain Judit(szerk.) és Pléh Csaba(szerk.): A láthatatlan megismerés
Mitől Láthatatlan és miben Megismerés? A tanulmánykötet az utóbbi évtized egyik kiemelkedő felsőoktatáspedagógiai vállalkozása, a Láthatatlan Kollégium diákjainak és tanárjainak munkáját mutatja be. A Kollégium nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy a diákok az újszerű, átfogó ismereteket állítsák előtérbe munkájukban, átlépve a hagyományos szakmai korlátokat. Olyan, több szakterületnek otthont adó munkaközösség volt ez, amely lehetővé tette a különböző diszciplínákban dolgozó tanárok és diákok párbeszédét, úgy, hogy eközben a sokszínűség sem veszett el. Kínálkozó terület ennek a sokszínűségnek az érvényesítésére a megismeréstudomány, ahol a szakterületeket átívelő törekvéseken van a hangsúly. A kötet jól mutatja, hogy a Láthatatlan Kollégium munkájában is együtt él a kognitív tudomány empirikus és fogalmi oldala. A kísérleti munkák a csecsemőkori és kisgyermekkori fejlődés és a nyelv kérdéseit vizsgálják. A nyelv szorosan vett nyelvészeti munkákban is meg- jelenik, olyan alapkérdéseket vetve fel, mint mi is a szó, fordíthatóak-e egyáltalán a nyelvek stb. A kognitív tudomány modelljeinek elemzése során a veleszületettség modern kritikájától jutunk el Descartes mai relevanciájának elemzéséig, vagy oda, hogy valóban megváltó szerepe van-e a biológiai modelleknek a megismeréskutatásban, összekapcsolódik-e ismeretelmélet, pszichológia és biológia? Diákok és tanárok, azóta sokszor híressé vált és külhonban dolgozó fiatalok izgalmas dolgozatai segítik a két kultúráról terjengő téveszmék oszlatását
Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét! |
Legnépszerűbbek